کد مطلب:313639 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:279

توسل به حضرت عباس
10. نگارنده گوید: یكی از موثقین محترم كه سال های متمادی مجاور كربلا بود، در شب یكشنبه ربیع الثانی 1414 ق در حرم مطهر كریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه علیهاالسلام نقل كردند:

صاحب كتاب معالی السبطین، مرحوم شیخ مهدی مازندرانی سال 1358 هجری قمری در كربلا ایام ماه مبارك رمضان در چند جا منبر می رفت و آخرین منبرش در رواق حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بود. مرحوم مازندرانی یك شب فرمودند: هر كسی فردا شب به اینجا یعنی به رواق حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بیاید، تحفه ای به او خواهم داد. فردا شب ما نیز در آن مجلس حاضر شدیم.

ایشان، توسل و ختمی برای حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام نقل كرد كه انجام آن وقت معین و ساعت و روز مشخصی ندارد. طریقه ی ختم را این طور بیان فرمودند: ابتدا 133 مرتبه صلوات بفرستد «اللهم صل علی محمد و آل محمد»، نیز 133 مرتبه بگوید: «یا عباس، یا عباس»، و بعد از آن مجددا 133 مرتبه بگوید: «اللهم صل علی محمد و آل محمد». و این عمل را هر روز انجام دهد تا حاجتش برآورده شود.

ناقل مطلب افزودند: من برای برآمدن حاجتی، بعد از اتمام ماه رمضان مزبور، از همان روز اول شوال این ختم را شروع كردم؛ روز هشتم شوال حاجتم برآورده شد.

خواسته ی من این بود: من در كربلا بودم و مادرم در ایران به سر می برد و می خواستم وی نیز به كربلا بیاید. حضرت عباس علیه السلام عنایت فرمودند و حاجتم - آمدن مادر به كربلا - روا شد.

11. از بیاض خطی موجود در كتابخانه ی مرحوم آیت الله العظمی آقای حاج سید محمدرضا گلپایگانی «ره» طریقه ی ختم و توسل به حضرت عباس علیه السلام را این چنین نوشته است:

از شب جمعه یا شب دوشنبه، قبل از نماز صبح شروع تا وقت نماز صبح تمام شود، دوازده روز، و روز یكصد و سی و سه مرتبه بخواند:



[ صفحه 467]





ای ماه بنی هاشم خورشید لقا عباس

ای نور دل حیدر شمع شهدا عباس



از دست غم دوران من رو به تو آوردم

دست من بی كس گیر از بهر خدا عباس